Přeskočit na obsah

Marketingová strategie vychází: Značka Xiaomi hlásí rekordní prodeje

Předvánoční čas je u většiny obchodníků nejvýnosnějším obdobím v roce. Tržby rostou často i v desítkách procent. Ovšem jsou i značky, které hlásí ještě mnohem vyšší nárůst. Jednou z nich je Xiaomi, kde se prodej nejrůznějšího zboží, hlavně pak mobilních telefonů, dostal až na závratných 300 procent běžného obratu. Je tedy vidět, že marketingová strategie zde funguje na jedničku.

Značka Xiaomi je dvojkou na českém trhu s mobilními telefony. Zdaleka to však není jediná věc, kterou nabízí. V rámci chytré elektroniky můžete pomyslet prakticky na jakýkoli produkt a téměř jistě ho u Xiaomi mají. Značka se během tří let na tuzemském trhu dostala na úroveň, kterou jí většina konkurence může jen tiše závidět. Za vším stojí výborně zvolená strategie, která se možná mohla zdát zpočátku riskantní a na naše poměry neobvyklá.

S odstupem času je však evidentní, že byla správná. Xiomi tak dnes můžete vidět v rámci České Miss či na vozech české stáje Formule 2 Charouz Racing System. Vybrali si dobrý tým, ve stáji se to totiž jen hemží slavnými jmény. Jen namátkou Schumacher, Fittipaldi, Piquet či Ilott. Xiaomi je také partnerem Oktagon MMA, což je největší Česko-Slovenská organizace pořádající bojové sporty. V neposlední řadě pak logo Xiaomi zdobí dresy Znojemských Orlů, kteří hrají nejvyšší rakouskou hokejovou soutěž a tak dále. 

Je zřejmé, že Xiomi má široký mezinárodní přesah. „Ano, vyrostli jsme celkem rychle. Těch důvodů je více, značka se dostala do podvědomí zákazníka přes online prodej, což je vždy rychlejší, než retail. Je sexy, cílíme na mladé lidi a samozřejmě i poměr cena vs. výkon je zajímavá položka,“ usmívá se Viktor Hajíček, jehož firma Witty Trade má i Xiaomi pod svými křídly. Značka vychází z čínského konceptu, kde téměř nefungují klasické obchodní řetězce. Vše se odehrává online. Inspirace pro Českou republiku tak byla na světě a jak je vidět, zákazník s tím nemá problém, ba právě naopak. „Vzájemná kombinace našich výrobků je jedinečná, prozatím nic takového u nás nenajdete,“ doplnil Hajíček. Xiaomi roste, což je nepopiratelný fakt. Otázkou tedy není, zda poroste dál, ale jestli vůbec existuje limit, kde se zastaví? Zatím to tak nevypadá…

reklama

reklama

reklama

reklama