Přeskočit na obsah

O víkendu začíná Formule Renault: Ptáček junior touží po bodech

Český pilot Petr Ptáček junior má před startem evropského šampionátu Formule Renault formu, což ukázaly předsezónní testy. Talentovaný jezdec doufá, že ji potvrdí už nadcházející víkend na slavném okruhu v italské Monze.

Šestnáctiletý závodník věří, že obnovená série Formule Renault, které začíná v Monze a končí na konci října v Abú Dhabí, bude dalším krokem kupředu v jeho slibně se rozvíjející kariéře. Petra a dalších jedenadvacet jezdců čeká v Itálii na superrychlém okruhu boj o první body ve dvou závodech. Ptáček junior se tak vrátí na trať, kterou dobře zná ze svého působení v italském šampionátu F4, kde si v loňské sezóně dojel pro první místo mezi nováčky.

„Monza je vzrušující trať a v minulé sezóně jsem tu byl opravdu rychlý. Sice to nevyšlo na pódium o pouhých 0,4 sekundy, ale třeba to vyjde tentokrát,“ usmíval se mladý pilot. Právem tak může hýřit sebevědomím. „Stupně vítězů by byly pěkným začátkem nové sezóny. Věřím, že na to mám. Snad budu mít i více štěstí,“ doufá Ptáček junior, který však zůstává nohama pevně na zemi. Moc dobře si uvědomuje, že seriál Formule Renault bude těžkou soutěží. „Budeme jezdit v nejsilnějších vozech pod kategorií F3. Všichni piloti budou na super vysoké úrovni a budou se tvrdě rvát o každý bod. V každém závodě však udělám maximum a myslím, že mohu držet krok s konkurencí. Věřím s sebe i v můj tým BhaiTech. V minulosti už jsme dokázali, že můžeme být úspěšní.“

Petr si bude muset zvyknout na řadu nových okruhů. Všechny kromě jednoho jsou zároveň v kalendáři Formule 1. Jedním z vrcholů sezóny 2019 bude závod v ulicích Monte Carla příští měsíc. „Je mi šestnáct a za pár týdnů pojedu v Monaku. To je úžasné! Jsem nesmírně vděčný všem lidem, kteří mi dali šanci a já mohu závodit v tomto seriálu. Udělám vše proto, abych v Monte Carlu zajel co nejlépe. A to samé platí pro všechny ikonické okruhy, na kterých pojedu. Samozřejmě začnu Monzou!“

Foto: archiv Petra Ptáčka juniora

reklama

reklama

reklama

reklama