Přeskočit na obsah

Hvězdně obsazená komedie Román pro pokročilé představuje první ukázku

Jaký je život rozvedených mužů, oddělených naštvanou exmanželkou od stolu, lože a účtu? A jak zapůsobí rozvod na jejich morálku a sebevědomí? I o tom vypráví nová česká komedie Román pro pokročilé režisérky a scénáristky Zity Marinovové, v hlavních rolích s Markem Vašutem, Miroslavem Etzlerem a Jitkou Čvančarovou. Do českých kin vstoupí v září tohoto roku.

Hlavní hrdina Rudolf (Marek Vašut), noblesní šarmantní světák, je po rozvodu způsobeném nerozvážnou milostnou avantýrou nucen přestěhovat se z přepychu velkoměsta do venkovského hotelu, který vlastní se svým prostopášným bratrem Arnoštem (Miroslav Etzler). Rozladěn nastalou situací zmítá se Rudolf mezi odhodláním usadit se v klidném monogamním vztahu, a svody, jež mu denně servíruje notorický flamendr a sukničkář Arnošt.

A jako by za trest nestačila kocovina, musejí se pánové vypořádat i s protivnou a všeho schopnou majitelkou sousedního hotelu (Jitka Čvančarová), které tak nějak omylem vyhlásili válku. Díky vytrvalému výchovnému působení hotelové recepční Nikoly (Berenika Kohoutová) se Rudolf ovšem přece jen pokusí navázat monogamní vztah, z něhož se k všeobecnému překvapení vyvine vážná známost. Svět je ale malý a lež má krátké nohy. Obzvláště když role „deux ex machina“ připadne Rudolfově exmanželce Marii (Vanda Hybnerová). Stranou dění ovšem nezůstane ani Rudolfův a Mariin podivínský syn Bohdan (Vincent Navrátil), který svým rodičům nedaruje vůbec nic. Role připadla i hvězdě českého youtube Dominice Myslivcové.

„Režijní práci na tomto filmu bych nazvala krocením divé zvěře. Pánové Vašut a Etzler se totiž do svých postav vžili natolik, že na place rozehrávali situace daleko za hranice scénáře, při čemž se nezřídka inspirovali zážitky z vlastních životů. A když se vám sejde takováto partička, ve střižně pak máte materiál ne na jeden film, ale na tři,“ říká ke svému druhému celovečernímu snímku Zita Marinovová.

Natáčelo se v areálu Monínec, v lázeňském městě Poděbrady a v Praze. Některé zimní scény se točily v dubnu s umělým sněhem a herci museli při venkovních teplotách nad pětadvacet stupňů vydržet před kamerou v zimních bundách.

reklama

reklama

reklama

reklama